Ploiesti

Ce îi aşteaptă pe prahoveni în 2015: finalizarea marilor dosare de corupţie şi cele mai importante proiecte de infrastructură de după Revoluţie

Cel puţin trei dosare penale, importante pentru prahoveni prin personajele anchetate, îşi vor găsi soluţia în 2015. Este vorba despre dosarele preşedintelui Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, şi a fiului acestuia, deputatul Vlad Cosma, anchetaţi pentru trafic de influenţă şi luare de mită, cel al deputatului Mircea Roşca, în prezent arestat preventiv pentru infracţiuni de corupţie şi cel al patronului echipei Petrolul, Dan Capră, şi el arestat preventiv pentru evaziune fiscală şi spălare de bani, cu un prejudiciu de 15 milioane de euro.

Dosarul în care sunt judecaţi Mircea şi Vlad Cosma a demarat în aprilie 2014, dar până acum, din cauza chichiţelor avocăţeşti, nu există o soluţie pronunţată.

Un an al proiectelor de infrastructură

2015 va fi şi un an al proiectelor de infrastructură demarate pe fonduri europene şi/sau din bugetul local şi cel judeţean, care au ca termen final luna decembrie 2015.

În judeţ este vorba despre giratoriul suspendat din intersecţia de la Păuleşti, care va fi realizat în continuarea DJ 102, peste DN 1B, Ploieşti – Buzău. Primul giratoriu suspendat din România ar trebui să fie gata în august 2015, după mai multe întârzieri cauzate de constructor.

Tot de interes judeţean va fi nodul rutier de la Gherghiţa, de pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti, în valoare de 3,6 milioane de euro, care va asigura o legătură rapidă între Bucureşti, Ploieşti şi sudul judeţului Prahova, inclusiv către Urziceni şi Slobozia. Prin construcţia podului rutier de la Gherghiţa, Autostrada A 3 Bucureşti – Ploieşti va căpăta, în sfârşit, o nouă ieşire, pe lângă cea de la Snagov şi devine mult mai ofertantă pentru şoferii din Prahova.

Construcţia Autostrada A3 de pasajul existent de pe DJ100 B prin patru bretele de acces, cu o lungime de 2,3 kilometri şi două sensuri giratorii. În zonă vor fi benzi de accelerare/decelerare pentru accesul în autostradă şi 182 de stâlpi de iluminat. Carosabilul bretelelor va avea o lăţime de 4 metri.

Construcţia nodului rutier va dura 12 luni, iar fondurile necesare realizării obiectivului vor fi alocate de la bugetul de stat, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, şi din bugetul judeţului. Contractul a fost semnat pe 30 decembrie 2014, zi în care a fost dat şi ordinul de începere a lucrărilor.

Tot pe 30 decembrie a fost semnat contractul şi a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru realizarea pasajului suprateran de la Gara de Vest, un proiect extrem de important atât pentru ploieşteni cât şi alţi şoferi care vor să iasă din municipiu pe Centura de Vest şi DN 1.

Finalizarea acestui proiect va reduce timpul de călătorie înspre şi dinspre Ploieşti, asigurând legătura municipiului cu DN 1, cu A3, cu localitatea Târgşoru Vechi, zona industrială Ploieşti Vest şi cu platforma industrială Brazi.

Durata de execuţie este de 12 de luni, iar lucrarea presupune realizarea a patru drumuri de acces, extinderea unei străzi de la două la patru benzi, construirea unui pasaj, a unui pod şi a unui sens giratoriu. Totodată, se vor amenaja piste pentru biciclete, trotuare, dar şi un sistem de canalizare pluvială.

Alte proiecte care trebuie să fie gata în decembrie 2015, pentru că majoritatea sunt realizate cu fonduri europene, iar o întârziere ar impune penalităţi financiare din bugetul Ploieştiului, sunt cele ale reabilitării liniei de tramvai şi Hipodromului.

Hipodromul de la intrarea în Ploieşti dinspre Bucureşti va reveni la splendoarea de altădată, prin proiectul de reamenajare cu o valoare de 53,6 milioane de lei fără TVA, bani care provin din bugetul oraşului şi fonduri europene.

În 2015, administraţia din Ploieşti şi-a propus şi finalizarea Parcului Municipal Vest, deschiderea noului sediu al Teatrului de Copii Ciufulici, în imobilul de pe Bulevardul Castanilor, semnarea contractului pentru amenajarea şi dotarea noului Spital de Pediatrie şi introducerea de apă şi canalizare pe toate străzile din oraş, inclusiv în cartierul Mitică Apostol.

Vă mai recomandăm

Evenimentele anului 2014 în Prahova: dosare grele de corupţie şi un accident care a şocat România, provocat de un şofer sinucigaş. Mai puţin marcat de tragedii faţă de alţi ani, 2014 a fost, în Prahova, un an al marilor dosare de corupţie. Preşedintele CJ Prahova, Mircea Cosma, şi fiul acestuia, Vlad Cosma, dar şi deputatul Mircea Roşca sunt cercetaţi pentru infracţiuni de corupţie, iar patronul echipei Petrolul a fost arestat pentru evaziune fiscală. A fost şi anul celui mai grav accident din ultimul deceniu din judeţ: un şofer sinucigaş a provocat un carnagiu pe DN 1

SOLUTII TERMICE cu RANDAMENT SPORIT

ÎNCĂLZIREA PRIN PELEȚI DIN LEMN SAU DIN HARTIE: Convenabila, accesibila si de durata!

Click aici si vezi oferta!

Servicii de arhivare fizica

Documentele trebuie pastrate si depozitate cu grija, in spatii special amenajate in cadrul carora factorii mentionati anterior sunt strict controlati iar efectual acestora este drastic monitorizat si diminuat. Documentele vechi nu sunt numai documente!

Ploiesti
@#

Stirile PH va prezinta informatii zi de zi atat din judetul Prahova cat si din tara.

Mai mult din Ploiesti

S-au finalizat reparațiile la Unitatea de Primiri Urgență de la Spitalul Județean Ploiești

Stirile PH12/02/2021

S-a dat startul înscrierilor pentru Bursa Generaţia lui John, bursă educaţională în valoare de 10.000 euro

redactie17/11/2020

Cum fac avere doi şarlatani din Sinaia cu un simplu anunţ pe internet. Escrocheria pe care procurorii nu o pot opri

redactie17/11/2020

Prăpăd la spitalul suport COVID-19 din Câmpina: trei medici pentru 60 de bolnavi, ceilalţi doctori sunt pacienţi

redactie17/11/2020

Ce păţeşti dacă ai COVID-19 şi pleci din spital fără să anunţi

redactie16/11/2020

Sinaia, pe ”roşu” din cauza cazurilor de COVID-19. Restaurantele, obligate să suspende activitatea în interior

redactie16/11/2020

StirilePH © 2019 - Toate drepturile rezervate.