Sutele de vieţi sfârşite tragic pe DN 1 în ultimii douăzeci de ani şi numeroasele proteste ale şoferilor şi autorităţilor locale privind luarea unor măsuri de creştere a siguranţei rutiere pe sectorul din Prahova al drumului naţional au rămas, constant, fără ecou la nivel central. De câte ori s-a pus problema montării de separatoare de sens pe DN 1, considerată cea mai simplă măsură de reducere a accidentelor grave, cu victime şi morţi, răspunsul invariabil primit de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a fost lipsa fondurilor.
Nici măcar cel mai grav accident din ultimul deceniu pe DN 1, produs la Floreşti, la sfârşitul lunii septembrie 2014, în care un şofer sinucigaş a curmat viaţa altor cinci persoane nevinovate, din Câmpina, intrând pe contrasens, nu a schimbat nimic.
Tragedia a fost urmată de un protest, la Câmpina, la care au participat peste 2.000 de persoane, îndreptat împotriva reprezentanţilor CNADNR care, deşi au autorizaţia de amplasare a separatoarelor de sens pe DN1 încă de acum cinci ani, nu au făcut nimic. Oamenii au acuzat indiferenţa şi inconştienţa autorităţilor care nu fac nimic pentru salvarea de vieţi. În decurs de aproximativ o lună, 4.000 de persoane din Câmpina au semnat şi o petiţie pentru siguranţa traficului de pe DN 1.
Iniţiativa privată de la Băneşti
La apelul şoferilor şi al oamenilor au răspuns, însă, reprezentanţii unei firme private din Ploieşti, care au vrut să-şi păstreze anonimatul. Societatea a achiziţionat separatori de sens de tip New Jersey, modelul standard pentru separatorii de pe drumul national, pe care apucat să-i monteze, pe 23 martie, pe DN 1, de-a lungul localităţii Băneşti, pe o distanţă de 1,5 kilometri.
“A fost o iniţiativă a unui prieten de al meu, exasperat de frecvenţa accidentelor de circulaţie produse la Băneşti. Firma s-a ocupat de obţinerea tuturor avizelor şi autorizaţiilor necesare de la CNADNR, de achiziţie şi de montare. Sperăm ca astfel să impulsionăm şi alte firme să facă acest lucru, dacă autorităţile nu au bani”, ne-a spus Gheorghe Stoica, primarul comunei Băneşti.
Investiţia făcută de firma din Ploieşti este de aproximativ 170.000 de euro.
Localitatea Băneşti, care se întinde pe aproximativ 4 kilometri pe DN 1, nu avea nici măcar un separator de sens. În trecut, tot autorităţile locale s-au ocupat de montarea unui sistem de iluminat cu leduri, asigurând, în sfârşit, o bună vizibilitate în trafic pe timp de noapte. “Noi sperăm să atragem şi alte firme care să investească fonduri private pentru tot necesarul de separatori de sens din Băneşti”, ne-a mai spus primarul.
20 de kilometri de separatoare de sens în 20 de ani
Potrivit unui comunicat oficial al CNADNR, dat publicităţii la câteva zile după accident, reprezentanţii instituţiei au precizat că au depus documentaţia tehnică necesară pentru achiziţia a 196 km de parapete de beton tip New Jersey, în valoare de aproximativ 20 milioane euro, care vor fi montate inclusiv în zona în care s-a produs accidentul şoferului sinucigaş, între Băicoi şi Floreşti.
CNADNR a primit însă o singură ofertă, considerată inacceptabilă şi care a fost respinsă. Abia recent, CNADNR a reluat procedura de achiziţie publică, dar acesta se va finaliza abia la începutul lunii iunie, când ar putea fi semnat contractul cu firma care va câştiga licitaţia, dacă nu intervine între timp vreo contestaţie sau o altă problemă.
În 20 de ani, CNADNR a reuşit să monteze pe sectorul Ploieşti – Braşov al DN 1 separatoare de sens doar de la ieşirea din Ploieşti până la Paralela 45, adică pe aproximativ 20 de kilometri.
Pe aceeaşi temă
VIDEO Miting în memoria victimelor accidentului de pe DN 1. Câmpina a protestat împotriva indiferenţei autorităţilor
Carnagiu pe DN1 din cauza unui tânăr care suferea din dragoste: cine este şoferul sinucigaş care a curmat cinci vieţi inocente
Accidentul cu şase victime de pe DN 1: 4.000 de semnături au fost trimise la CNADR pentru montarea de separatoare de sens
Servicii de arhivare fizica
Documentele trebuie pastrate si depozitate cu grija, in spatii special amenajate in cadrul carora factorii mentionati anterior sunt strict controlati iar efectual acestora este drastic monitorizat si diminuat. Documentele vechi nu sunt numai documente!
SOLUTII TERMICE cu RANDAMENT SPORIT
ÎNCĂLZIREA PRIN PELEȚI DIN LEMN SAU DIN HARTIE: Convenabila, accesibila si de durata!
Facebook
LinkedIn
RSS